Greauty recenserar: Queen Helene Cocoa Butter Hand and Body Lotion

                                                                   

För ungefär 2 månader sen fick jag en body lotion i födelsedagspresent av en kompis, och jag kan inte nog tacka henne för det. Den här lotionen är nämligen helt fantastisk.
Jag har provat ett antal lotions, butters, krämer och  ingenting fungerar tillräckligt bra. Body shops klassiska body butters går aldrig in i huden och återfuktar inte tillräckligt, Doves lotions är för rinniga och lämnar en äcklig hinna som man måste duscha bort, LdBs luktar alldeles för starkt, ja, ni fattar poängen. Jag är kräsen av mig. Men jag tror att jag har hittat en kompis som jag trivs med nu.
Queen Helenes Cocoa Butter Hand and Body Lotion (gah, namnet tar ju fem minuter att skriva!) går in i huden på nolltid, det är verkligen så att jag smörjer in mig och sen är det klart. Alltså behöver man inte gå omkring och vänta på att få ta på sig sina kläder, krypa ner i sängen eller vad det nu är man vill göra. Dock känner jag mig fortfarande insmord ett tag efter att jag har kletat på krämen, jag känner mig len och mjuk och alldeles.. alldeles underbar. Den har inte gett mig några blemmor eller utslag, bara len och återfuktad hud.
Och doften! Doften, i flaskan doftar krämen bara kokos, men när man har smort in sig så doftar den av vanilj, kokos, mjölk och möjligtvis lite kola. I vilket fall är det en doft jag gillar väldigt mycket. Det enda är att innan krämen har sjunkit in så kan det lukta lite konstigt, nästan som när man bränner mjölk på plattan, ni vet? Den fräna lukten försvinner dock väldigt fort, och kvar finns bara.. Perfektion.
Avslutningsvis vill jag ge den här lotionen 5/5 greautysar, den har blivit ett måste i min kroppsvårdrutin!
Finns bl.a. att köpa på webshopen Kakaobönan, kostar 69 kr för 500 ml (alltså ett riktigt bra pris!).
Följ min blogg med bloggkoll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0